Jak zachęcić klienta do napisania opinii?

Większość klientów swoją relację ze sklepem kończy za złożeniu w nim zamówienia i odebrania go od kuriera lub z paczkomatu. Tymczasem dla sprzedawcy ważna jest jeszcze jedna rzecz. Opinia klienta to nie tylko świetna możliwość na zdobycie informacji zwrotnej o jakości naszych usług i ewentualnej drodze ich poprawiania, ale także znak dla innych, że można nam zaufać i zawsze wywiązujemy się ze swoich zleceń.

Klienci często nie piszą swoich opinii, zwłaszcza jeśli wszystko dotarło do nich w stanie idealnym i nie mają żadnych zastrzeżeń. Dużo częściej spotkamy się z negatywnymi opiniami, wystawionymi pod wpływem emocji. Jednak dla sklepu najważniejsze są właśnie te pozytywne. Zachęcenie klienta do napisania opinii może być bardzo trudne, zwłaszcza jeśli jego zamówienie nie było drogie i nie wiązało się w żaden sposób z emocjami.

Możemy wprowadzić do naszego sklepu specjalne rabaty dla osób, które ocenią nasz sklep, jednak wtedy możemy wydać się niewiarygodni dla potencjalnych przyszłych konsumentów. Kiedy wysyłamy zamówienie, możemy na osobnym liściku adresowanym do nabywcy podziękować za zakup i zachęcić go do pozostawienia na naszej stronie pozytywnej opinii. Uzyskane w taki sposób, na pewno będą dla nas bardziej satysfakcjonujące. Trzeba przy tym pamiętać, że proszenie o opinię nie może być zbyt nachalne. Klient musi czuć, że chce nam ją zostawić.